A new version of Cineversity has been launched. This legacy site and its tutorials will remain accessible for a limited transition period

Visit the New Cineversity
   
 
Animación de piel
Posted: 09 August 2020 07:06 PM   [ Ignore ]  
Total Posts:  4
Joined  2020-08-09

hola a todos, me gustaria solicitar su apoyo para resolver una animación, he buscado varias manera de hacerlo pero no encuentro un método apropiado para simular la animación de piel que te voy a presentar:
https://www.youtube.com/watch?v=SH-j3r_Rwsw

les agradeceria cualquier guia para lograr estas deformaciones en la maya y el efecto de corte

Profile
 
 
Posted: 09 August 2020 08:22 PM   [ Ignore ]   [ # 1 ]  
Administrator
Avatar
Total Posts:  12043
Joined  2011-03-04

Hi kaeljc63,

Puedo usar el traductor de Google para comprender tu publicación, pero no estoy seguro de si mi respuesta se traducirá correctamente.

I can use Google translate to understand your post, But I’m not certain if my answer will be translated correctly.

“Hello everyone, I would like to request your support to solve an animation, I have looked for several ways to do it but I cannot find an appropriate method to simulate the skin animation that I am going to present you:
“…”
I would appreciate any guidance to achieve these deformations in the maya and the cutting effect”

I would suggest to keep it as simple as possible:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/IiynmMLJATPoZbYTCLpxzKLhdfa6Q9Tvn1JcbtSlpFJ

The first one uses just two Deformer, and a Restriction Tag.
The second file provides thickness. The Connect with a high Tolerance setting allows for that cut simulation perhaps.

If you have a single shape like a sphere or something abstract, I will take a look into it. Set an Edge Selection where the cut should be.

Cheers

Sugeriría mantenerlo lo más simple posible:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/IiynmMLJATPoZbYTCLpxzKLhdfa6Q9Tvn1JcbtSlpFJ

El primero usa solo dos Deformadores y una Tag de Restricción.
La segunda lima proporciona grosor. El ajuste Conectar con una tolerancia alta permite tal vez esa simulación de corte.

Si tiene una sola forma como una esfera o algo abstracto, le echaré un vistazo. Establezca una Selección de borde donde debería estar el corte.

Salud

PD: Si es posible, manténgalo en inglés, gracias. Sin embargo, puedo traducirlo en la web.

 Signature 

Dr. Sassi V. Sassmannshausen Ph.D.
Cinema 4D Mentor since 2004
Maxon Master Trainer, VES, DCS

Photography For C4D Artists: 200 Free Tutorials.
https://www.youtube.com/user/DrSassiLA/playlists

NEW:

NEW: Cineversity [CV4]

Profile
 
 
Posted: 09 August 2020 08:57 PM   [ Ignore ]   [ # 2 ]  
Total Posts:  4
Joined  2020-08-09

Dr. Sassi es usted muy amable, me ha sido de enorme ayuda, esa era una parte importante que quería resolver, solo me gustaría saber si puede ayudarme con un punto mas, el movimiento de la piel que inicia a partir del minuto 2:38 del vídeo de referencia, no entiendo como se genera y si existe alguna manera de realizar un rig para automatizar ese procedimiento.

le agradezco todo su interés en ayudarme con este proyecto.

Profile
 
 
Posted: 09 August 2020 09:11 PM   [ Ignore ]   [ # 3 ]  
Administrator
Avatar
Total Posts:  12043
Joined  2011-03-04

You’re very welcome, kaeljc63, thanks for the reply.
De nada, kaeljc63, gracias por la respuesta.

You wrote:
“Dr. Sassi, you are very kind, you have been of enormous help to me, that was
an important part I wanted to solve, I just want to know if you can
help me with one more point, the movement of the skin that starts from
minute 2:38 of the reference video, I don’t understand how it is generated and if it exists
some way to rig to automate that procedure.
I appreciate all your interest in helping me with this project.”

Thanks for the exact time of the video!

Here is an idea:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/c6ZfTUop6b7xUbR9uDqloAL4IrKd0ubYqciDIvunoQn

You can you use the Restriction tag here as well, if the space for the Collider and the Collision object is too small.

Is this helping? I’m happy to look into any other question as well.

Cheers.


¡Gracias por la hora exacta del video!

Aquí tienes una idea:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/c6ZfTUop6b7xUbR9uDqloAL4IrKd0ubYqciDIvunoQn

También puede usar la Tag de Restricción aquí, si el espacio para el colisionador y el objeto de colisión es demasiado pequeño.

¿Esto está ayudando? También me complace examinar cualquier otra pregunta.

Salud.

 Signature 

Dr. Sassi V. Sassmannshausen Ph.D.
Cinema 4D Mentor since 2004
Maxon Master Trainer, VES, DCS

Photography For C4D Artists: 200 Free Tutorials.
https://www.youtube.com/user/DrSassiLA/playlists

NEW:

NEW: Cineversity [CV4]

Profile
 
 
Posted: 09 August 2020 09:43 PM   [ Ignore ]   [ # 4 ]  
Total Posts:  4
Joined  2020-08-09

Dr. Sassi, nuevamente muchas gracias por su respuesta, ha sido muy útil para mi, pero en realidad me refería a la piel que se recoge y luego voltea generando una interacción en el resto de la maya. aquí envió nuevamente un referente del movimiento completo que necesito lograr:

https://youtu.be/ch2HwFK-e84

te agradezco cualquier información que me ayude a resolver este tema.

Profile
 
 
Posted: 10 August 2020 12:59 AM   [ Ignore ]   [ # 5 ]  
Administrator
Avatar
Total Posts:  12043
Joined  2011-03-04

“Dr. Sassi, again thank you very much for your response, it has been very
useful to me, but actually I was referring to the skin that is collected and then
turns around generating an interaction in the rest of the Maya. here he sent
again a referent of the complete movement that I need to achieve:
“…”
I appreciate any information that helps me resolve this issue.”

Thanks, kaeljc63. This is a longer sequence, but in essence, it is a like a sweater pulled on the left and back to the other side. A double flip.

I have animated a Tube object here, which then is used in a Surface Deformer. In this way, the main animation is splint in two parts. I hope that this solves the complexity of the shot into two simple to manage parts.

Project file:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/zOvJ4Y0pcThDNALzXnHR3IMAS8YbVSV4BIkaqLTEeoj

My best wishes


Gracias, kaeljc63. Esta es una secuencia más larga, pero esencialmente es como un suéter que se tira hacia la izquierda y hacia el otro lado. Un doble giro.

Animé un objeto de Tubo aquí que luego se usará en un Deformador de superficie. De esta forma la animación principal se divide en dos partes. Con suerte, esto resuelve la complejidad de la animación en dos partes fáciles de administrar.

Archivo de proyecto:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/zOvJ4Y0pcThDNALzXnHR3IMAS8YbVSV4BIkaqLTEeoj

Mis mejores deseos

PD: Espero que esto se lea bien. La traduje al español y del español al alemán, para ver qué “accidentes” tenía esta traducción.

 Signature 

Dr. Sassi V. Sassmannshausen Ph.D.
Cinema 4D Mentor since 2004
Maxon Master Trainer, VES, DCS

Photography For C4D Artists: 200 Free Tutorials.
https://www.youtube.com/user/DrSassiLA/playlists

NEW:

NEW: Cineversity [CV4]

Profile
 
 
Posted: 10 August 2020 01:38 AM   [ Ignore ]   [ # 6 ]  
Administrator
Avatar
Total Posts:  12043
Joined  2011-03-04

One more idea. You could use either the Surface Deformer and animate a Plane over the surface, or animate directly a Gradient to simulate the effect.

I have provided both in the file. The Gradient could be also used in a Layer Shader as Mask, to separate two different surface Shader/textures.

https://www.amazon.com/clouddrive/share/3aRF47ulo8GTxwbshzUrKKHTOcpWVobV1E66DyqNSrM

Otra idea. Puede utilizar el deformador de superficie y animar un objeto Plano en la superficie o animar un degradado directamente para simular el efecto.

Agregué las dos ideas en.
El degradado de color también se puede utilizar como máscara en un sombreador de capa para separar dos sombreadores / estructuras de superficie diferentes.

 Signature 

Dr. Sassi V. Sassmannshausen Ph.D.
Cinema 4D Mentor since 2004
Maxon Master Trainer, VES, DCS

Photography For C4D Artists: 200 Free Tutorials.
https://www.youtube.com/user/DrSassiLA/playlists

NEW:

NEW: Cineversity [CV4]

Profile
 
 
Posted: 10 August 2020 05:06 AM   [ Ignore ]   [ # 7 ]  
Administrator
Avatar
Total Posts:  12043
Joined  2011-03-04

Perhaps another idea… I have placed colors on the surface to show how the skin moves and stretches.

Project file:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/mZx2CxJyyZBU7gEYPE3mZbaOTB5YwC76PFcYHeYCT1h

Enjoy


Quizás otra idea ... Utilizo colores en la superficie para mostrar cómo se mueve y se estira la piel.

Archivo de proyecto:
https://www.amazon.com/clouddrive/share/mZx2CxJyyZBU7gEYPE3mZbaOTB5YwC76PFcYHeYCT1h

Que te diviertas

 Signature 

Dr. Sassi V. Sassmannshausen Ph.D.
Cinema 4D Mentor since 2004
Maxon Master Trainer, VES, DCS

Photography For C4D Artists: 200 Free Tutorials.
https://www.youtube.com/user/DrSassiLA/playlists

NEW:

NEW: Cineversity [CV4]

Profile
 
 
Posted: 10 August 2020 03:42 PM   [ Ignore ]   [ # 8 ]  
Total Posts:  4
Joined  2020-08-09

DR Sassi, es usted un experto, le agradezco enormemente su paciencia y disposición para ayudarme en este tema, justamente estos puntos eran los que necesitaba para enfrentarme a este proyecto. muchas gracias.

me gustaría compartirle mis redes por si en algún momento usted requiere una mano extra en un proyecto y le pueda colaborar: https://www.instagram.com/mouxion_studio/?hl=pt-br

nuevamente muchas gracias.

Profile
 
 
Posted: 10 August 2020 05:02 PM   [ Ignore ]   [ # 9 ]  
Administrator
Avatar
Total Posts:  12043
Joined  2011-03-04
kaeljc63 - 10 August 2020 03:42 PM

Dr. Sassi, you are an expert, I much appreciate your patience and willingness to help me in this matter, precisely these points were what I needed to face this project. Thank you.
I would like to share my networks with you if you need an extra hand in a project and I can help you: https://www.instagram.com/mouxion_studio/?hl=pt-br
again thank you very much.

You’re very welcome, kaeljc63, thanks for the kind feedback.

I’m glad I was able to give some pointers and ideas.

I wish you a lot of success with your project.

Thanks for the offer!

My best wishes

 

De nada, kaeljc63, gracias por los amables comentarios.

Me alegro de haber podido dar algunos consejos e ideas.

Les deseo mucho éxito en este proyecto.

¡Gracias por la oferta!

Mis mejores deseos

 Signature 

Dr. Sassi V. Sassmannshausen Ph.D.
Cinema 4D Mentor since 2004
Maxon Master Trainer, VES, DCS

Photography For C4D Artists: 200 Free Tutorials.
https://www.youtube.com/user/DrSassiLA/playlists

NEW:

NEW: Cineversity [CV4]

Profile
 
 
   
 
 
‹‹ Bevel Tool Solid Mode      Cartoon Sun ››